nuffnang

NUFF

Jumaat, 31 Januari 2014

[TRAVEL] Ulat Tiket Bas Di Terminal Larkin Sentral.

Cuti tahun baru cina ni aku balik kampung gak walaupun cuma 3 hari saja. Bagi yang bekerja di Sarawak, pasti terasa sangat singkat untuk pulang ke semenanjung.

Oleh kerana mahu dapatkan tiket flite yang murah, laluan yang aku ambil agak pelik.

Dari kuching aku naik AirAsia ke Johor Bahru kemudian ambil bas ke Terengganu. Balik nanti aku turun ke KL dan ambil flite ke Sibu.. Banyak habis masa untuk perjalanan saja!

Berbalik pada cerita utama, kisahnya berlaku di Larkin Sentral. Tiket bas ke KL dikuasai oleh ulat tiket!

Ketika aku tengah tunggu bas, seorang uncle berbangsa tionghua meluahkan keluh kesahnya pada aku. *hari ini aku jadi very da good listener..he he

Katanya, tiket bas ke KL habis dijual hari ni melalui mana-mana kaunter yang sah sahaja. Uncle Chia tu bagitau jugak dia dah pergi hampir ke semua kaunter di stesen bas Larkin tu dan hasilnya hampa.

Yang herannya, ulat tiket ada banyak tiket di tangan mereka. Tiket yang sah tau! Tapi harga 2 kali ganda mahal.

Tau ler cuti perayaan, tapi sangat kejam. Mereka tau, customer biasanya beli tiket on the spot kalau hendak ke KL. Ramai tak sangka tiket boleh kehabisan di kaunter..

Moral of the story, rancang awal perjalanan anda. Beli tiket awal atau pun booking online je macam aku. Aku bukan ke KL tapi ke Dungun je..

1 ulasan:

  1. Pesal ulat ticket kat Larkin ni, dah selalu dengar and baca dah. Ada je keluar kat newspaper and I've watched the episode of 999 when SPAD cuba utk menyamar and tangkap ulat-ulat tiket kat sana. I guess, cara yang paling berkesan and effective, kena buat ticket counter and management macam TBS. Everything centralised by one company. Senang! Xde ulat ulat ticket dah.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...