nuffnang

NUFF

Rabu, 15 Januari 2014

[THINK] Jenaka Kangkung Berleluasa di FB

Kat wall Facebook aku sekarang ni, penuh dengan jenaka dan ayat-ayat sinis tentang kangkung. Seronok pulak aku baca dan tengok. Boleh tergelak besar jugak. Cukuplah sekeping gambar jenaka ni je aku letak kat sini. Yang lain korang bukak FB masing-masing..

Kangkung.. oh kangkung.  Bakal menerima anugerah paling popular tahun 2014!
Pada pendapat aku, memang signifikan jugak orang ramai 'mempersenda' isu kangkung ni. Setakat harga kangkung turun (perlu ke PM kita umum?), efeknya tak seberapa kepada rakyat malaysia.

Bukan semua orang makan atau suka kangkung. Kalau makan kangkung sekali pun, adakah setiap hari sebagai hidangan utama? Lainlah kalau ikan, ayam atau telur.

Aku berharap jugak harga barang guna harian seperti minyak masak, bawang, beras, tepung dan sebagainya turun. Ini kalau diturunkan harga baru ramai yang respek.

Agak-agak bila petai nak turun harga? Hehe.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...