nuffnang

NUFF

Ahad, 5 Januari 2014

[TEACH] Cabaran Pertama Tugasku 2014

Tahun ni, aku terpaksa menyahut cabaran sikit dalam bidang pekerjaan aku. Sebenarnya tak mencabar sangat pun..

Oleh kerana kami kekurangan seorang guru di sekolah, maka beban mengajar semakin bertambah. Waktu mengajar menjadi banyak dalam seminggu.

Kebiasaannya dalam situasi normal (cukup guru), aku cuma memperuntukkan sekitar 27 waktu mengajar seminggu (810 minit) tetapi sebaliknya berlaku, aku diberi 34 waktu mengajar seminggu (1,020 minit). Guru lain juga terkena juga tempiasnya..

Buku kerja Matematik yang di beli kelmarin. Aku mengajar Matematik untuk kelas tahun 3 hingga 6!
Cabaran seterusnya adalah tiada langsung subjek opsyen yang diajar pada sesi kali ini. Aku dikehendaki mengajar Matematik dan Muzik, sedangkan opsyen aku adalah Sains, B.Inggeris dan Pendidikan Jasmani.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...