nuffnang

NUFF

Ahad, 19 Januari 2014

[TRAVEL] Pesta Saratok, Sebulan Berlangsung

Kalau di Sarawak, bermacam-macam pesta yang dibuat di beberapa bandar dan pekan. Bergantung kepada geografi dan budaya setempat. Sebagai contoh Pesta Benak di Sri Aman yang mana wujudnya benak (ombak tinggi di kawasan sungai) di situ.

Antara pesta/festival yang biasa di Sarawak seperti Pesta Ikan Buntal di Spaoh, Pesta Nenas di Sarikei, Regatta di Kuching, Pesta Air Krian di Saratok, Pesta Kabong, Festival Layang-layang di Bintulu dan bermacam-macam lagi!


Pesta Saratok yang berlangsung selama sebulan ini rasanya baru diperkenalkan untuk julung-julung kalinya. Pesta yang bermula sejak 19 Disember tahun lepas dan berakhir 19 Januari ini menyediakan banyak pertandingan dan setiap hari ada aktivitinya tertentu.

Sejak kelmarin (hari sabtu), tapak jualan mula beroperasi sempena Pesta Saratok ini. Beberapa gerai jualan telah didirikan. Lokasinya adalah di antara tempat parkir kenderaan di market basah dan tokong cina.





Aku cuba ke sana dan barang-barang yang dijual tidak terlalu menarik minat aku untuk membelinya. Biasa-biasa sahaja. Mungkin lebih teruk dari itu. Semoga pada masa mendatang, gerai jualannya lebih bervariasi dan meriah! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...