nuffnang

NUFF

Sabtu, 19 Julai 2014

[TEACH] Surat Rayuan Ke IPG

Salam semua, dah lama aku tak menaip di sini. Macam-macam peristiwa  berlaku sejak aku menyepikan diri sejak April lalu. Okey la, berbalik pada topik..

Adik aku (lepasan SPM) ada memohon sebagai guru untuk Program Persedian Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PPISMP) di Institut Perguruan (IPG) baru-baru ni.

Malangnya, pada peringkat terakhir, dia gagal ditempatkan di mana-mana IPG dan dalam erti kata mudah permohonannya tidak berjaya.

Jadi aku dengan sukarelanya menyediakan surat rayuan bagi pihaknya. Walaupun tidak dimaklumkan dan diminta oleh pihak yang berkenaan mengemukakan surat rayuan (bagi calon yang tidak berjaya), namun usaha perlu diteruskan. Manalah tahu, usaha (buat surat rayuan) dan tawakal ini membuahkan hasil!

Jadi, di sini aku sediakan contoh  surat rayuan kepada mereka yang masih gigih berusaha memohon agar diterima masuk untuk PPISMP.

Sila klik link berikut: Surat Rayuan Permohonan Kemasukan bagi Tawaran Program Persedian Ijazah Sarjana Muda Perguruan  bagi Lepasan SPM




~Takziah kepada ahli keluarga mangsa nahas #MH17

5 ulasan:

  1. jadi.., mcm mne adik awop..? dapat tak..?

    BalasPadam
  2. so adik awak dapat ?

    BalasPadam
  3. Saya pun sama senasib dengan adik awak.sekawrang ni saya rasa hampa dan kecewa kerana tak dpt mengabulkan permintaan orang tua saya

    BalasPadam
  4. saya pun rasa kecewa sangat sebab tak terpilih masuk ipg padahal saya rasa saya dah buat sehabis baik dah masa iv.Kumpulan saya masa iv semua dpt masuk ipg kecuali saya.Ya Allah sedih betul maybe saya tak dpt coz result spm saya tak sehebat diorang.

    BalasPadam
  5. adik awak dapat kerr tidak ???

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...