nuffnang

NUFF

Sabtu, 19 Disember 2009

IMBAUAN: KEPUTUSAN SEMAKAN PENEMPATAN KPLI

Beberapa hari lagi akan muncul tahun baru (2010) tetapi pada 20hb Dis 2009 (esok), lengkaplah setahun kisah aku menanti keputusan posting KPLI. Ya! Kuimbas kembali apa yang berlaku ketika itu. Aku pada saat itu sungguh ternanti-nanti dan sangat berdebar-debar.. Dan untuk pengetahuan semua, aku sudah dimaklumkan (oleh seorang rakan yang proaktif bertanyakan KPM) bahawa semakan boleh dibuat pada mulai 20hb Dis 2008. Sewaktu itu aku berada di rumah kawan karibku di Kuala Lumpur, kebetulan aku turun(dari terengganu ke ibukota) untuk mendapatkan habuan sebagai pemenang peraduan yang dianjurkan oleh RHB. Alhamdulillah, aku mendapat tempat pertama dan membawa pulang sebuah telefon bimbit!

Perasaan aku ketika itu bercampur baur. Gembira, gentar, gusar dan sedikit geram! hehehe..
1) Gembira - aku tak perlu lagi tertunggu-tunggu lagi keputusan posting. bersyukur yang teramat kerana tidak mengalami sebarang masalah untuk mengetahui result posting dan paling penting, aku sudah bersedia untuk bergelar seorang guru!

2) Gentar - aku berasa sungguh takut nak bagitau kat parent aku pasal result posting tu. aku tak dapat nak agak reaksi diorang, akhirnya mereka tidak berapa kisah. (cuma mak aku je ada kerisauan untuk perkara tuuuuuuut.. mmm, aku taknak cakap pasal tuuuuuut tu!)

3) Gusar - aku tak pernah terfikir akan keadaan berada di sarawak. paling aku bimbang, kena kawasan yang teramat daif dari segi kemudahan. sekali lagi aku bersyukur kerana dipostingkan di kawasan yang dikatakan agak okey..

4) Geram - lebih baik takpayah isi borang posting.. aku siap pilih penempatan yang kurang risiko dipostingkan ke sabah/sarawak (aku cuba elakkan pilih negeri terengganu & kelantan), tapi akhirnya KPM membuat 'polisi mudah' menempatkan graduan KPLI yang belum berkahwin ke sabah dan sarawak. masa tu aku agak emosional sebab membahaskan perkara tu! hahaha..


Untuk kisah yang agak detail, ada aku catatkan sebenarnya. ada rasanya.. cuma aku tak curahkan semua yang aku rasa ketika itu (pukul 3 pagi waktu tu & rasa macam tak percaya/tergamam bila result tu kuar), okey cuba korang klik sini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...