nuffnang

NUFF

Khamis, 7 Jun 2012

BACKPACKER STYLE?

Setakat ni, aku belum pernah mengambil mana-mana pakej yang dianjurkan oleh travel agent kalau pergi melancong. Semuanya aku rancang sendiri.

Tapi bukan semuanya aku buat macam backpacker style. Aku lebih kepada low-budget style je.. macam sama je kan? Apa beza backpacker-style dengan low-budget style ni?



Bagi aku, kalau backpacker style ni main redah je bila sampai tempat yang dituju (meskipun dah study kaw-kaw kawasan tu. Main redah? Ya lah, sampai sana baru nak cari pengangkutan, baru nak cari tempat tinggal dan explore dengan gigih mengharapkan peta & info yang dah tahu. memang berisiko. Silap langkah tidur merata-rata la dan boleh jadi ketinggalan bas/keretapi/flight!

Paling aku takut adalah ketinggalan flight (tiket on-the-spot mahal weh)! FYI, aku selalu travel dalam masa yang singkat dengan memaksimumkan aktivitinya jadi kalau tersilap perhitungan, habes la aku! Oleh demikian, aku lebih senang travel dengan low-budget style.

Ni la low-budget style aku; Aku akan cari hotel paling murah dan booking siap-siap, buat homework tentang kawasan sekitar hotel, transport, tempat makan, dan cari dalam internet tour yang betul-betul murah kalau nak join. Hinggakan airport transfer pun akan aku booking awal-awal kalau ianya terlalu murah! Maknanya di sini, aku akan booking siap-siap semuanya(kalau betul-betul murah atau berbaloi) sebelum tiba kat kawasan yang aku nak gi tu..

2 ulasan:

  1. Rasa bersemangat nak travel sorang2, sbb susah nak cari geng yg sekepala.. tapi tak cukup berani lagi... Camana nak beranikan diri.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...