nuffnang

NUFF

Rabu, 6 Jun 2012

SEJAUH INI.. 40,000KM

Selepas 2 tahun aku memandu kereta aku ke hulu ke hilir, akhirnya ianya telah mencapai 40,000km. Walaupun aku jarang guna kereta untuk keluar masuk jalan ulu krian yang teruk tu lagi jauh, jarak yang tercatat masih menunujukkan ianya telah digunakan macam terlalu kerap. Kenapa?

Sejak aku ada kereta ni, memang hebat sikit kaki aku melangkah. kalau hujung minggu, ada saje perancangan jalan-jalan! tak kira la, dalam negeri ke.. antara negeri bah kan luar negara juga! 

kalau tak silap aku, sewaktu bacaan ni aku on the way ke airport sibu (kat area jakar)

Korang kena amik tahu bahawa jarak satu tempat ke satu tempat lain dalam sarawak ni sebenarnya agak jauh. nak pergi satu bandar ke bandar lain juga memakan masa sekurang-kurangnya 45minit.

Disebabkan aku suka travel keluar sarawak, maka airport menjadi destinasi feveret aku la. Ada dua airport yg selalu aku singgah, airport sibu dan airport kuching. Dari saratok ke airport sibu hampir 2 jam perjalanan dan kalau ke airport kuching pula lebih 4 jam! Itu tak dikira dari sekolah aku lagi..jauh lagi!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...