nuffnang

NUFF

Khamis, 30 Disember 2010

AZAM TAHUN 2010 (DAH SETTLE?)

Tahun 2011 dah nak muncul jadi aku nak citer sikit pasal azam aku untuk tahun ni (yang berbaki beberapa hari lagi). Okey, sebenarnya aku ada 3 azam yang besar pada tahun ni.. dua daripadanya dah tercapai, cuma satu lagi yang belum.

Azam yang pertama dah tercapai dengan agak jayanya. Lihat sahaja aku, saiznya dah menyusut! anyway, aku tengah maintain dengan berat badan sekarang ni. Taknak terlalu kurus dan terlalu berisi (cuma bila balik kampung aje, makan macam tak hengat dunia!!).

Azam yang kedua pulak agak lewat sikit nak dimakbulkan. huhuhu. Hasrat aku takmau menyusahkan & menumpang orang lain ke tempat kerja dah jadi kenyataan. Dengan terbelinya kereta, memudahkan aku nak ke mana-mana. hehehe.

Azam yang ketiga ni amat personal (ye ke? padahal biasa2 je, baru nampak cam suspen sikit). Hmmm, susah sikit nak citer kat sini. Apepun mungkin aku kena terus berdoa dan berusaha lagi..

--------@@@
Actually banyak lagi azam aku yang kecik-kecik, tapi malas la nak bagitau.. kalau korang nak azam jadi kenyataan, sila baca tips yang terlintas dalam kepala hotak aku ni:

Tips membina Azam (for New Year Wish-maker)
1) Kena pasang impian terlebih dahulu..
2) Pastu berusahalah ke arah impian tu dengan menanam kata-kata semangat (sampai termimpi-mimpi lagi bagus! huhuhu).
3) Kemudian, letakkan tanda aras supaya senang nak target.
4) Rancang step by step azam korang supaya nampak lebih realistik. Jangan hanya sebut di mulut dan benamkan azam korang dalam hati je, tak ke mana-mana la jawabnya!

Azam aku untuk tahun depan apa ek?? :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...