nuffnang

NUFF

Selasa, 23 November 2010

SEMINGGU TU!

Cuti Raya Haji aku tak balik kampung. Stay kat Sarawak..macam kurang meriah aje sambutan raya qurban kat sini berbanding kat kampung aku, Dungun. Anyway, petang raya tu, kami (usop, zek & aku) telah bertolak ke Serian. Usop nak settlekan hal nya sikit. Aku ringkaskan cerita ni dengan tentatif aktiviti aku sepanjang ketidakpulangan-aku-ke-kampung! Sila baca:

17Nov- Hari Raya Qurban Pertama (Rabu)
* Bertolak ke Serian. Akibat masih kurang kedai makan yang bukak, kitorang dinner kat KFC.
* Tidur kat umah sewa Usop kat situ. Booking tiket utk Usop.. (Kaya nya beli tiket last minutes!)

18Nov- Hari Raya Qurban ke-2 (Khamis)
* Kami ke bangunan Datuk Patinggi. Hampeh la GPS, ada ke patut PPD kuching ditafsirkan sebagai JPN. Nyaris kami sesat (bukan ke dah sesat?hahaha).
* Pastu lunch kat Pizza Hut. Aku order set yg ada 2 meals. Bernafsu sangat tu.. mcm kebulur je, last2, tak habis pun!
* Petang tu, hantar Usop ke Airport. Then Zek & aku merayau2 kat The Spring. Malam tu, hantar Zek pulak. Tinggallah aku sorang2 kat Serian.
* Gambar kat bawah ni aktiviti sepanjang hari khamis tu;

19Nov- Jumaat
* Makan kat Serapi Corner. Kena ngan selera tekak aku. Masakan semenanjung.
* Pegi The Spring, nengok movie sorang2(ini bukan kali pertama aku tengok movie kat panggung sorang2 tau!). Citer Skyline.. not bad. aku kasi 3/5.

20Nov- Sabtu
* Sekali lagi aku drive dari Serian ke Kuching, gi makan kat Serapi Corner. For breakfast & lunch.
* Kali ini, aku ke Serikin. Sorang2 jugak! Sampai sana aku jumpa lecturer IPKT. En.Jailani & his wife Pn.Tengku. Ada juga beberapa pelatih lain. Lawatan katanya. Tak sangka En.Jai still kenal aku lagi..
* Then, aku terus drive pulang ke saratok tanpa singgah kat Serian.

21Nov- Ahad
* Kemaskan rumah sewa aku yang agak bersepah di Saratok.
* Tidor, then, tidor lagi.. lepas gian sebab letih driving kemarin.

22Nov- Isnin
* Pagi penuh semangat! Aku masak untuk breakfast. Mee goreng peria (di-publish dalam facebook).
* Pastu, jalan-jalan pusing saratok. Taktau nak wat ape. Hahaha.

23Nov- Selasa
* Still in progress.. aku sedang menaip blog sekarang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...