nuffnang

NUFF

Rabu, 15 Februari 2012

RABU-MERAPU: ROKOK

Entri kali ni kurang merapu sikit, aku nak cakap-cakap pasal rokok. Baca bibirku R-O-K-O-K. Aku bukan seorang perokok dan agak kurang selesa dengan kaki perokok. Kenapa ada sesetengah manusia suka merokok? Dah tau kesan merokok membahayakan kesihatan termasuk ‘kesihatan’ poket/duit tetapi masih buat derk je.

Bagi aku tak hebat langsung aku tengok orang merokok. Terang-terangan menunjukkan jati diri yang lemah dan mempamerkan diri seorang yg tak ada kekuatan rohani. Harap korang paham la maksud tersirat poin yang aku tulis tu.

Antara faktor yang aku tak tahan dengan rokok sebab asapnya. Boleh naik pening kepala aku duduk kat sebelah perokok lama-lama. Secara teori sains, kekurangan bekalan oksigen la penyebabnya. Korang ingat asap rokok banyak oksigen ke? Kalau asap hasil hembusan rokok lagi la kurang kandungan oksigen, malah lebih banyak toksiknya! Perokok sekunder seperti aku la mangsanya! Celaka!

Alhamdulillah, ke semua kawan rapat aku tak merokok, tak kira kawan sewaktu sekolah dulu, sama belajar kat U atau rakan sejawat. Semoga aku di kelilingi oleh manusia yang bukan perokok.

Kepada perokok, harap-harap korang paham la keperluan bukan perokok. Kami (anggota non-smoker) amat memerlukan ruang selesa untuk bernafas terutamanya di tempat awam. Hijau kan lah bumi kita..eh, apa kaitan pulak ni? hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...