nuffnang

NUFF

Selasa, 12 Februari 2013

TRAVEL: SEMARANG, RENCANA MENDADAK!

Okey la, trip yang baru aku habiskan sewaktu cuti tahun baru cina ni sebenarnya adalah di luar target aku. Sebenarnya aku mahu percutian ke pulau yang indah lagi mendamaikan, tapi disebabkan hal yang tak disangka aku terpaksa batalkannya.

Korang pernah dengar pasal karimunjawa? Apa, tak pernah? Tak jadi masalah, sebab sebelum ni pun aku tak tahu kewujudannya. Karimunjawa adalah gugusan pulau yg terletak di sebelah utara pulau jawa. Lebih tepatnya, di provinsi Jawa Tengah.

Cantik pulau ni. Aku terperasan wujudnya pulau ni kerana sibuk meng-google tentang bali, tapi terjumpa pulak pasal pulau ni.




Kat situ, korang boleh juga berenang bersama ikan yu kalau berani. Berani ke akak ni?



Oleh kerana pintu masuk ke pulau karimunjawa ni paling mudah dicapai melalui Airport Semarang dari Kuala Lumpur, maka kota semarang lah menjadi destinasi penggantinya.

Kota Semarang tak banyak sangat attractionnya, tempat menarik memang ada cuma kurang sahaja. Aku cuma ada 5 hari saja untuk planning trip kali ni dan aku agak puas hati juga dengan hasilnya.

Kenapa planning berubah secara mendadak? Akan aku story morry kan semua tu dalam entry akan datang. Dan nantikan sahaja perjalanan trip aku ke semarang yang bakal aku hidangkan kepada para pembaca sekalian.

*bunyi cengkerik*

ada ke orang baca?
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...