nuffnang

NUFF

Rabu, 10 Mac 2010

PATIENT!

Itulah tajuk entri kali ini.. patient ada dua maksud, iaitu; pesakit dan maksud yang satu lagi adalah; bersabar.. jadi cuba korang translate ayat ringkas ni.. "I take care the patient patient". Jadi "saya menjaga pesakit yang sabar itu". Wakakaka..

hmmm..lupakan pasal ayat merapu tu. Go to the point! Sehari sebelum maulidur rasul, kawan sekerja aku telah terlibat dalam kemalangan. Sebuah four-wheel (iaitu Hilux) telah melanggar kawan aku secara bertentangan. Hancur remuk motorsikal kawan aku dan paling parah, kedua-dua tulang(radius & ulna) pada lengan tangannya patah! Dan aku telah menemaninya dari hospital saratok ke hospital sibu (kes orthopedik ni..) dengan menaiki sebuah ambulans. ni lah first time aku naik ambulans!


Ambulans yang membawa pesakit termasuk juga aku itu mengambil masa kira-kira 2 jam dan sungguh menyeksakan pesakit. Dah ler bawak laju, pastu siap terumbang-ambing kami berada di dalamnya.. Hahahaha. Nasib baik pesakit itu penyabar..berkerut muka tahan sakit!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...