nuffnang

NUFF

Selasa, 24 April 2012

TRAVEL: SHORT TRIP TO LANGKAWI

Kerja gila! Merewang kat Langkawi dalam 24 jam aje.. korang boleh? memang boleh pun kalau tempat tu dekat utk ke sana. Aku dari sarawak hoccay.. ulang suara, s.a.r.a.w.a.k  * Travel petang sabtu, pulang petang ahad!*

Bagi kaki travel macam aku, pergi ke sesuatu tempat tu sekejap pun takpe.. asalkan gembira. * gembira la sangat, sambil menguncupkan kedua-dua jemari ke bahu..

Di pagi sabtu yang hening, aku start kereta drive ke airport sibu yang memakan masa hampir 2 jam. setibanya di airport, terus check-in dan sebelum pukul 12 tengahari, aku dah berada di LCCT. Lunch kejap. Solat. Pastu jam kul 2 lebih flite Air Asia membawa kuterbang ke Langkawi. Amik transfer ke hotel, jam ditangan dah pukul 4 petang masa tu dah landing atas katil.

kat airpot langkawi. tiada gambar aku kat atas.


Tak boleh lama-lama baring, nanti tertidur pulak. rugi. Terus jalan kaki ke pekan kuah. jauh gak dari Hotel Bahagia, dalam 20minit. Pergi shopping apa yang patut (minyak wangi, cokelat dll) & beli ole-ole utk rakan seperjuangan di sarawak sana.

Ini adalah kali ke-3 aku menjejak kaki di langkawi, jadi tiada masalah sepanjang aku di sini. Selok belok pekan kuah aku dah biasa. Mudah kerana bukan kali pertama kan?

on the way ke pekan kuah dari Hotel Bahagia. jalan kaki je

lalu & singgah kat mall ni dulu. borong cokelat kat kedai HIG

Bila aku rasa dah agak lewat, aku bergegas pulang ke hotel sambil menyeret hasil beli belah yang agak banyak, tapi kali ni cuma 15minit je. laju betul aku jalan. Sampai aje kat hotel terus mandi dan solat. Katil ada 2, satu utk aku tidor dan satu lagi aku jadikan sejadah. Ye la, bilik amat sempit. Terpaksa lah jadikan katil sebagai tempat solat.

Perut dah terasa lapar. Dan aku tak khuwatir sebab restoren ada kat sebelah hotel je. bukan satu, tapi ada la beberapa. nak makan KFC pun boleh.. *dari jauh datang, tak kan makan KFC kot?* kan...

Restoren yang dituju adalah restoren masakan thai yang agak terkenal, Wan Thai. Kebetulan ketika aku sampai, ada satu rombongan dari siam. Pelayan kedai ni memang boleh berbahasa siam. Walaupun harga di sini agak pricey, layanan diorang cukup mesra. Masakannya pun ok. sedap.

Antara menu yang ada. aku ambik tomyam

air kosong ni dihidangkan dulu. air akan ditambah setiap kali ia berkurang. percuma je. air masak ni ada sedikit perisa limau. just nice :)

Taraa.. sedia untuk di-ngappp

restoren ni bersebelahan dengan hotel aku je.. Hotel bahagia

restoren wan thai yang glamer ni..

kaunter penyambut tetamu hotel Bahagia

kalau nak amik tour ke pulau payar & beberapa tour lain, boleh ke sebelah kaunter penyambut tetamu hotel ni. 

Hotel aku menginap, 1 malam je. booking thru airasiago.com, dapat rm47.80(promo) utk twin bed-room with breakfast. Breakfastnya not bad.

Selamat tinggal Langkawi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...