nuffnang

NUFF

Rabu, 23 Februari 2011

BUAH APA NI?

Err.. pernah tak korang makan buah yang tak pelik-pelik? Buah yang jarang-jarang ditemui? Actually buat pertama kalinya aku makan buah yang tak pernah aku dengar dan lihat! Buah tu pun sebenarnya aku tak pasti namanya, berdasarkan pendengaranku yang tak berapa jelas ketika membeli buah itu di market, penjual itu menyebutnya buah lingin.. aku beli setengah kilo aje untuk mencuba.

isinya macam rambutan. manis rasanya. tak ada rasa masam pun. ada juga rasa lemak-lemak sikit. susah lar nak describe rasa buah ni..

bandingkalah saiz buah ni dengan duit syiling 50 sen tu

Aku beli setengah kilo je.. 5 hengget! mahal bagi aku.. kalau sekilo rm10. Mahal sebab jarang dijumpai kot?

4 ulasan:

  1. Cari buah Matoa dlm google...mesti jumpa buah ni...

    BalasPadam
  2. Beli kat mana buah Matoa ni? Rasa nak belilah...rm10 sekilo kira murahlah...

    BalasPadam
  3. buah kristal nama nye. hnya di Sarawak

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...